Vattkoppor och tortillachips i soffan

Röjdsmamman reflekterar:

Att ha vattkoppsbarn hemma är döden...Fast ändå rätt så mysigt. Just nu unnar jag min son tortillachips i soffan framför Pippi. Han är ju faktiskt sjuk. Man ska ta det lugnt när man är sjuk. Annars kan det gå illa!
 Det kan också vara så att mamman ärä lite lat och apatisk för att hennes medicin inte finns att hämta ut på apoteket. Idag är det tredje dagen i rad som jag ska gå dit och hämta ut min ångestmedicin. Hoppas det lyckas på tredje gången gillt!

Jag ska även hem till en familj i Berg och sprida vattkoppsbaciller. Det ksa bli roligt. Man behöver aktivera barnen och prata av sig ibland när man har sjuka barn. Det kan även så att andra mammor vill att deras barn ska få denna odåga överstökat. Då är det ju bra att man kan hjälpa till ; )

För övrigt försöker jag leva efter principen att ta en dag i taget. Det är ganska svårt man är prillig och maniskt lagd som jag. Läkaren förespårkar ju att vila och ta det lugnt. att inte utsätta mig för stimuli. Men det är lättare sagt än gjört när man har småbarn kan jag säga...

Jag har även försökt tjuvkika på min uppsats. Jag lyckades faktiskt att inte få ångest. jag hoppas jag klarar av att komma igång med uppsatsen sen när jag mår bättre. Just idag är en ganska bra dag. Det känns skönt att inte ha så många måsten

Dagens måsten

Hämta Naima på dagis
Köpa frimärke
Apoteket
Vika tvätt- igen...
Åka på vattkoppsutflykt
packa badväska
Köpa nya tulpaner
Vattna blommor

Dagens ångest
Trötthet...

Dagens dikt

Hello Kitty är överallt
På täcket på kudden på tröjan
På vantar när det är kallt
Vattkoppsprickar på Albins mage
Rasmus och Pippi i kohage
Allan Edvall är mitt tidellipom
Honom tycker jag mycket om
Min Babin, min Edvall och Tidellipom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0